Sofacompany ønskede at forny deres visuelle storytelling for at skille sig ud på et konkurrencepræget møbelmarked. Brandet havde brug for et nyt udtryk, der kunne tiltrække både eksisterende og nye kunder, samtidig med at det fremstod moderne og relevant.
I samarbejde med Sofacompany udviklede Høeg+Møller en visuel retning for alt billedmateriale. Fornyelsen omfattede:
Storytelling blev en central del af brandets kommunikation. Gennem inspirerende billeder og engagerende fortællinger blev Sofacompanys produkter og værdier fremhævet på en måde, der skaber stærkere emotionelle bånd til målgruppen.
Vi skabte visuelt indhold med fokus på at vise produkterne i en kontekst som forbrugeren både kunne lade sig inspirere af og forestille sig at bo i. Ud fra en overordnet visuel strategi iscenesatte vi miljøer med nøje udvalgte rekvisitter til at komplimentere Sofacompanys nye, visuelle univers.
De perfekte locations blev valgt for at fremhæve Sofacompanys møbler i inspirerende omgivelser. Location scouting spillede en vigtig rolle i at skabe autentiske og visuelt tiltalende billeder, der understøttede brandets æstetik.
Vi stod for foto og styling, hvor vi brugte kreative tilgange til at fremhæve både funktionalitet og æstetik i Sofacompanys møbler. Vores styling skabte et stilfuldt og sammenhængende udtryk på tværs af både sociale medier og marketingmateriale.
Med den nye visuelle iscenesættelse har Sofacompany opnået et frisk og tidssvarende udtryk, der styrker deres tilstedeværelse på sociale medier og i markedet. Brandets nye visuelle profil har øget synligheden og engagementet, hvilket har givet dem en stærkere position i møbelbranchen.