
Kunde Multiform
Ny visuel identitet & stærkere tilstedeværelse på sociale kanaler
Udfordring
Udfolde konceptet ‘Crafted for Connoisseurs’ på tværs af platforme
MULTIFORM ønskede at videreudvikle deres kampagnekoncept ‘Crafted for Connoisseurs’ med en strammere visuel retning, der kunne engagere den kræsne målgruppe og skabe et levende univers på sociale medier. Målet var at give brugerne en grund til at følge brandet og skabe stærkere interaktion på platforme som Instagram og Facebook.
Løsning
En visuel retning, der udfolder brandet & skaber engagement
HØEG+MØLLER foreslog en omfattende tilgang, der ikke kun fokuserede på den visuelle retning for kampagnen, men også på MULTIFORM’s sociale medier. Dette omfattede:
Strategi for social content
Storytelling
Moodboard & visuel retning
MULTIFORM fik et ’go to’ redskab til at strukturere og optimere deres sociale kanaler. Her blev strategien for postfrekvens og balance mellem stories, reels og stills defineret for at fastholde et højt engagement og en ensartet, professionel profil.
Vi skabte en rød tråd i det visuelle udtryk og brandets storytelling. Dette blev konkretiseret med eksempler på billedstil, grafisk udtryk og tone of voice, samt forslag til stories, reels og beskæring af stillbilleder.
Vi udviklede en strammere visuel retning, der afspejlede brandets eksklusive kvaliteter og styrkede fortællingen om ‘Crafted for Connoisseurs’. Et moodboard blev udarbejdet som fundament for kampagnephotoshoot.
SoMe – fra profil til univers
Kampagnebilleder & film
HØEG+MØLLER udviklede en strategi for MULTIFORM’s sociale kanaler, der skabte et mere sammenhængende og levende univers. Fokus var på at involvere brugeren og skabe en nærværende oplevelse, hvor følgerne blev aktive deltagere i brandets fortælling.
Vi producerede billeder og film, der understøttede den visuelle strategi og danne grundlag for hele Multiforms kampagnemateriale.
Uddrag SoMe strategi

